Skip to main content

برگزاری کارگاه علمی با موضوع زایمان بدون درد در بیمارستان ضیائیان تهران

هفته گذشته، مورخ ۲۷ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۴ کارگاه علمی یکروزه‌ای تحت عنوان روش‌های زایمان بدون درد در بیمارستان ضیائیان تهران برگزار گردید. در این دیدار، که متخصصین زنان و زایمان، متخصصین بیهوشی، پرسنل اتاق عمل و کارشناسان مامایی حضور داشتند، سرکار خانم دکتر نتاج، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و بیمارستان فوق‌تخصصی آرش، به عنوان سخنران برنامه در رابطه با یافته‌های نوین علم پزشکی در زمینه روش‌های زایمان بدون درد، از جمله روش تنس (TENS) که یکی از روش‌های بسیار مؤثر و کارآمد در این حیطه می‌باشد، به نکات مهمی اشاره کردند.

در پایان، جناب آقای دکتر رضوی از مدعوین کارگاه به سمت مدیریت شرکت “تسنیم بهبود آرمان”، در خصوص روش ایمن و اثربخش ‌تنس در زایمان طبیعی توضیحات تکمیلی را ارائه نمودند.

گفتنی است، محققین با تحلیل نتایج ۱۹ مطالعه که تأثیر استفاده از تنس را در کاهش درد زایمان در ۱۶۷۱ زن باردار بررسی نموده بودند، متوجه شدند استفاده از این روش که با کمک تحریک الکتریکی پوست صورت می‌گیرد، علاوه بر کاهش درد زایمان، طول مدت زایمان را نیز کاهش می‌دهد و استفاده از این شیوه هیچ‌گونه خطری را برای مادر و نوزاد در پی نخواهد داشت (et al, 2010llewdeB).

کپی شد!

ارسال پاسخ

هجده + هشت =